Sivut

11.8.2017

WHAT HAPPENED IN LAST TWO WEEKS?

Hellurei ja hellät tunteet! Mitä teille kuuluu? Musta tuntuu, etten oo postannut i-kui-suuk-siin, vaikka edellisestä kerrasta on jopa kaksi viikkoa aikaa. En tarkoittanut pitää tällaista taukoa, mutta en ole yksinkertaisesti ehtinyt istua alas sellaisen energian kanssa, mitä bloggailuunt tarvitaan. Viimeiset kaksi viikkoa ovat olleet tosi kivoja, mutta samalla kuormittavia. Vaikka niistä hyvistä jutuista saa energiaa ja iloa elämään, niin samalla sitä pitkän päivän jälkeen kaatuu väsyneenä sänkyyn tai jumittaa katselemassa Netflixiä loppu illan jaksamatta keskittyä enää muuhun. Mun työ toimittajana on paitsi ihanaa ja mun unelmaduunia, niin myös juurikin kuormittavuudeltaan aika huippuluokkaa. Kun kahdeksan tuntia päivässä tekee luovaa kirjoitustyötä toimistolla, ei oikeen iltasin aivokapasiteetti riitä uuteen luovaan kirjoitustyöhön blogia varten. Onneksi tästä blogista ei tarvitse ottaa paineita enää, vaan saan kirjotella tänne sillon kuin mulla on siihen saumaa. Tietysti mitä useemmin sitä saumaa on niin sitä kivempi se on niin lukijoille kuin mulle itellenikin!

kööpenhamina köpis sorsa kööpenhamina köpis suihkulähde

Kahden viime viikon aikana olen...

♡ Käynyt Gröna Lundissa yhden suosikkilaulajistani, Alice Cooperin keikalla. Piru että oli muuten hyvä! Poisoooon!

♡ Tehnyt töitä kuin hullu lumilapiolla, ja viettänyt pitkiä päiviä toimistolla.

♡ Värjännyt hiukset. Kokeilin aiemmin pinkkiä hiusväriä ja sen lähdettyä pois pesussa jäi hinku uudelleen värjäykseen. Tällä kertaa laitoin tukkaani sävyä rose pink, jonka avulla ennestäänkin luonnonvaaleat hiukseni vaalentuivat pari astetta ja saivat kivan pinkkejä vivahteita valon osuessa niihin eri kulmista. Me gusta!

♡ Katsonut pitkästä aikaa Frendien kaikki tuotantokaudet - kahdesti.

♡ Täyttänyt 24 vuotta! Elokuun 4. on mun syntymäpäiväni, ja vieläkin vähän nieleskellen sanon uuden ikäni ihmisille. Musta tuntuu niin vanhalta! Onko pakko täyttää lisää vuosia vai voisko olla Peter Pan joka ei koskaan aikuistu?

♡ Käynyt Norrtäljessä juttukeikalla Suomi 100 -tapahtumassa.

♡ Saanut synttärikakkua ja muita herkkuja juhlan kunniaksi!

kööpenhamina  köpis punainentalo

♡ Kutsunut kaikki täällä asuvat kaverini meille viettämään sitä mun syntymäpäivää. Mulla oli ihan älyttömän kivat juhlat, viihdyin täällä ja viihdyin baarissa. Olin myös yhtä hymyä koko päivän lueskellessani puhelimeen ja someen tipahtelleita onnitteluviestejä. Rakastan syntymäpäiviä!

♡ Käynyt illallisella tätini luona ja tavannut samalla kaksi uutta serkkua. Hauskaa, miten vasta aikuisiällä tutustuu joihinkin sukulaisiin, ja silti niiden seura tuntuu todella luontevalta. Tykkään hirveesti näistä mun ''uusista'' sukulaisista, pitäisi kyläillä siellä useammin nyt kun asutaan samassa kaupungissa!

♡ Käynyt Malmössä juttukeikalla ja rakastunut siihen kaupunkiin.

♡ Suunnitellut miljoona kertaa postaavani, mutta todennut aina olevani väärällä moodilla siihen hommaan. Haluan tätä tehdä kuitenkin positiivisuudella enkä pakolla!

♡ Istunut maailman oudoimmassa junassa, jossa istumapaikat oli tehty vanhoihin makuuvaunuihin ja juna näytti muutenkin sodanaikaiselta. Penkit oli siis oikeasti sänkyjä, jossa tönötettiin kuin tatit rivissä, ja yläsängyt toimi matkatavarahyllyinä. Olipa kokemus!

♡ Kasvattanut matkakuumetta mutta samalla todennut, ettei mulla ole nyt varaa lähteä ulkomaille enää tänä vuonna. Paitsi ehkä kerran...

kööpenhamina köpis maisema

♡ Herännyt keskellä yötä paloauton valoihin ja todennut naapuripihalla olevan kaksi paloautoa ja kaksi ambulanssia. Sen jälkeen en uskaltanutkaan nukahtaa ekaan tuntiin uudestaan, koska pelkäsin palon leviävän tähän taloon ja olin valmiina syöksymään ovesta ulos tärkeimmät tavarat kädessäni. Jossain vaiheessa tajusin, etten näe liekkejä ollenkaan tai haista savua ja aloin miettimään, onko tässä sittenkin jotain hämärähommia ja rikollisjuttuja mukana. Sen jälkeen en ainakaan uskaltanut nukkua enkä edes katsoa ulos ikkunasta, vaan hiivin ikkunoiden alla kurkkimassa ulos ilman että mua nähtäisiin ja tarkastelin vainoharhasena oven lukituksen toimimista. Tää tapahtu siis kaikki kello kahden-neljän välillä yöllä. Musta tulee aina hullun säikky ja pelokas öisin ja oon varma että kaikki murhaajat parveilee mun oven takana. Jepjep.

♡ Saanut sähköpostia yhdeltä blogiani lukeneelta tyypiltä, ja suunnitellut siihen vastausta ainakin viikon. Siitä viestistä tuli niin hyvä mieli että haluan vastata kunnolla ja olla avuksi niin paljon kuin voin!

♡ Käynyt Uppsalassa juttukeikalla ja ihastunut myös siihen kaupunkiin.
Kuvat otettu alkukesästä Kööpenhaminasta.

Mitäs te ootte duunaillut tän mun hiljaisuuden aikana? Ajattelin nyt seuraavaksi muuten pamautella ulos postauksia Slovakiasta ja Itävallasta, koska yksi mun lukija on kuulemma lähdössä (tai toivottavasti ei jo lähtenyt!) niihin reissuun, joten matkapostaukset tulisi hyvään saumaan. Palaan varmaan siis seuraavaksi Bratislavasta tuotujen kuvien ja tarinoiden kera blogiin tänä viikonloppuna. Vi ses! <3

10 kommenttia:

  1. Myöhästyneet synttärionnittelut sinulle <3 Mukavia asioita mahtui sinun postaukseen <3 iloista viikonloppua <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos paljon! Ja mahtavaa viikonloppua myös sulle!! <3

      Poista
  2. Onpas sulle ehtinyt tapahtua paljon! :) Mutta hyi toi kolmanneksi viimeinen juttu...:o

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo on ollu aika kiireistä menoa! Toi tulipalojuttu oli kyllä aika kamalaa sillon yöllä, pelkäsin tosi paljon ja sen jälkeen oon seuraavina öinä ollu aika valppaana, jos autoja on kulkenut tosta hiljaselta kadulta. Eikä siinä varmaan oikeesti ees ollu mitään pelättävää, mutta mun ajatukset kävi ylikierroksilla kuten aina öisin, oon tällanen yöajan jänishousu. :D Mut musta se oli epäilyttävää, että oli niin monta autoa mutta ei ainakaan mitään suuria liekkejä vaikka niillä oli hälyt päällä. D: Ei ikinä selvinny mikä homma se oikein oli!

      Poista
  3. Myöhästyneet synttärionnittelut myös täältä! :) Mä oon tässä parin viikon aikana käynyt soveltuvuuskokeissa, saanut tietää että pääsen opiskelemaan, saanut tiedon asuntolapaikasta, viettänyt naapurin häitä, käynyt shoppailemassa ja Powerparkissa :D Jos toi kolmanneksi viimeinen kohta olisi käynyt mulle, olisin todennäköisesti ollut ihan paniikissa. Kiva postaus! :)

    http://sofiaidaannneli.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon!! :) Ja onnittelut opiskelupaikasta, mahtava juttu! Opiskelupaikka ja kämppä valmiina, eli uus ja jännittävä syksy voi kohta alkaa. Joo mäkin olin aika paniikissa kuten saatto tekstistä huomata, musta kuoriutuu öisin todella pelokas ihminen ja oikeesti olin varma, että jotain vakavaa on nyt tekeillä ja tarkistin vainoharhasena oven lukitusta... Vähän jäi kyllä mietityttää mitä siinä oikeesti tapahtu!

      Poista
  4. Onpas paljon juttuja ehtinyt tapahtua! Musta ois kiva kans käydä Uppalassa ja Malmössa :) Muyya hui toi hälytysajoneuvo-juttu 😳

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo on ollut aika haipakkaa, varsinkin just noiden reissujen kanssa! Tosta listasta itse asiassa puuttu vielä yks baarireissu uuden tuttavuuden kanssa ja kamalat viisaudenhammassäryt, mutta tarpeeksi juttuja oli kyllä ilman noitakin. :D

      Jos Ruotsiin oot joskus matkailemassa ja kaipaa jotain uutta kaupunkia Tukholman sijaan, niin ehdottomasti suosittelen noita kaupunkeja! Uppsalaan on helppo tehä päiväreissu kun se on aika kompaktin kokonen kaupunki tunnin matkan päässä, mutta kuitenkin tosi erilainen tunnelmaltaan kun Stokis. Malmö ja Köpis taas on helppo yhistää samaan reissuun, kun junalla menee vaan vartti vaihtaa kaupunkia! Ja Malmö on muutenkin ihana.

      Joo se oli kyllä pelottaa juttu! Olin tosin varmaan aika koomisen näkönen ulkopuolisen silmin, kun kyykin ikkunan alla yrittäen kurkkia siitä ulos niin, ettei mahdollinen hämärähemmo näkis mua samalla. Ja ei puhettakaan että oisin voinu nukahtaa. Jälkeenpäin naurattaa ja osaa tehdä pilaa jo omasta pelkoilusta, mutta sillon keskellä yötä ton tapahtuman aikana ei naurattanu yhtään kun olin ihan pelkotiloissa täällä!

      Poista
  5. Mä katsoinkin, että oli tuttuja maisemia näissä kuvissa ja tajusin, että nämähän on Köpiksestä :D Oli todella mukava lueskella sun kuulumisia <3 Pinkit hiukset on kyllä varmasti ihanat!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo etsin jotain kuvitusta postaukseen ja löysin muutaman julkaisemattoman Köpis-kuvan, nää oli mun mielestä kivoja! Kööpenhaminasta kun on aika helppo ottaa kivoja kuvia. :D Äläpä, mulla on nyt jo ikävä sitä kunnon pinkkiä väriä mikä mun hiuksissa hetken aikaa pysyi <3 Kiitos kivasta kommentista Niina! :)

      Poista

Kommentoi postausta! Vastaan kaikkiin kommentteihin, myös vanhoihin postauksiin tulleisiin. Kiitos viestistäsi! :)